piątek, 29 marca 2013

Marketingowe wsparcie dla wprowadzanych projektów

Kiedy decydujemy się na wdrożenie projektu z obszaru HR, jednym z istotnych elementów jest zadbanie o odpowiednią komunikację i zbudowanie właściwego przekazu dla pracowników. 

Nawet jeśli jesteśmy przekonani, że zbudujemy świetne narzędzie, które doskonale przystaje do potrzeb naszej Firmy i do oczekiwań pracowników, nie uwzględnienie zaangażowania przedstawicieli innych działów w przygotowanie projektu i niewystarczające informowanie o zachodzących zmianach, może być początkiem końca naszych działań.

Dzisiaj nie będę pisać o angażowaniu pracowników w realizowane działania, gdyż to temat na osobne rozważania. Niemniej jednak odpowiednia oprawa marketingowa będzie wspierała nas także w obszarze pozyskiwania zainteresowania pracowników projektem i będzie pierwszym krokiem do budowania zaangażowania.

Dziś jednak o komunikacji o projekcie w kontekście podejścia do pracowników objętych zmianami jako do klienta wewnętrznego. Mam wrażenie, iż mimo, że oczywiste jest/powinno być, że dział HR dostarcza narzędzia właśnie swoim klientom wewnętrznym, często nie zwracamy na to uwagi lub o tym zapominamy. Jeśli jednak chcemy o tym pamiętać i umiejętnie tą wiedzę wykorzystywać, powinniśmy zacząć myśleć bardziej marketingowo i budować taki przekaz, który przekona naszego klienta do tego, że to, co mu oferujemy jest atrakcyjne, potrzebne i co więcej - może być współtwórcą tego produktu. 

Jednym z narzędzi wspierających marketingowo są niewątpliwie plakaty informacyjne, które zbudowane w sposób ciekawy dla danej grupy odbiorców, przyciągną uwagę, wzbudzą zainteresowanie i będą dobrym początkiem do pozyskania zaufania naszych klientów.

Plakaty mogą być jednorazową inicjatywą, w celu przekazania informacji i uzupełnione o ulotki informacyjne lub mailing (przykład takiego plakatu dotyczącego zaplanowanego badania motywacji znajduje się powyżej).
Akcja marketingowa może także opierać się na serii plakatów, które będą kolejno odkrywały nowe wątki projektu i które będą wyczekiwane przez pracowników chcących dowiedzieć się, co będzie dalej. Przykłady takich plakatów dotyczących wdrażania modeli kompetencyjnych i budowania na nich oceny pracowniczej znajdując się poniżej. Są to elementy, które łatwo stworzyć (konieczne jest jednak ścisłe dopasowanie do specyfiki Firmy i grupy docelowej), które nie są drogim narzędziem, a które będą ciekawym początkiem do budowania komunikacji między działem HR a pracownikami innych działów.



 

























1 komentarz: