środa, 19 lutego 2014

HR FACTOR IV edycja HRowych inspiracji

Już w marcu IV edycja HR FACTOR, jako, że poprzednie były w mojej ocenie bardzo wartościowe i przyniosły dużą wartość merytoryczną, i tym razem możemy oczekiwać HRowego wydarzenia na wysokim poziomie. HR FACTOR jest spotkaniem praktyków z obszaru HR, w trakcie którego omawiane są wyzwania stojące przed działami personalnymi, a także trendy i narzędzia wspomagające procesy zarządzania ludźmi. Tematyka IV edycji jest zróżnicowana, dzięki temu będzie okazja do zaczerpnięcia inspiracji w kilku obszarach. 

Standardowo u mnie musi pojawić się element podzielenia się tym, na co najbardziej czekam. I tutaj pojawia się dla mnie pewna trudność...w zasadzie każdy temat mnie porywa, ale każdy z trochę innego powodu...
Pierwsze wystąpienie Andrzeja Borczyka o konsumeryzacji HR - jako orędownik marketingowo-sprzedażowego podejścia do projektów i działań HR, cieszę się, że będziemy mówić głośno (i zapewne ciekawie) o tym, że konsument jest kluczem do sukcesu i dlatego w działaniach HR powinniśmy koncentrować się na potrzebach pracownika. Przy założeniu, że całość ma zmierzać do biznesowego celu, jestem przekonana, że konsumeryzacja jest zagadnieniem, które warto sobie uświadomić i być może nawet się z nim bliżej poznać :)

Kolejnym wystąpieniem, na które czekam jest rzecz o aplikacjach mobilnych w kontekście niesztampowego podejścia do rekrutacji, temat bardzo ciekawy, tym bardziej, że jest przygotowany przez Ulę Płosarek. Temat bardzo na czasie, ale wciąż jeszcze rzadko mamy na konferencjach możliwość posłuchania o nim w sposób bardzo praktyczny, także tym bardziej cieszy mnie, że HR FACTOR daje nam taką szansę.

Co dalej... w erze grywalizacji, która coraz szerzej zagląda także w nasze HRowe progi, temat Piotra Pajewskiego 'Gamification – czyli jak wejść na wyższy poziom w biznesie i HR?' rozbudza oczekiwania na to, że będziemy mieli możliwość poznania narzędzi do tego, aby znaną w teorii przez większość z nas grywalizację przełożyć na praktykę i czerpać z niej realne korzyści biznesowe.

Wśród tematów tego wydarzenia jest także jeden, który jest dla mnie owiany największą tajemnicą :)
Wielka Trójka – klucz do sukcesu w nowych czasach, przygotowany przez Małgorzatę Piasecką. Jestem bardzo ciekawa tematu, zwłaszcza, że odnosi się on do metod rozwoju pracowników, a jego opis na stronie konferencji pozwala oczekiwać czegoś wyjątkowego, co będzie dalekie od standardowych szkoleń.

Niejako na podsumowanie części wystąpień mamy Redesign funkcji HR - Joanna Pejo & Jacek Krajewski  - temat dla mnie o tyle ciekawy, że faktycznie w ostatnim czasie rola i funkcja działu HR mocno się zmienia, dochodzą nowe obszary, inne z kolei tracą na wartości. Coraz częściej patrzymy na HR w szerszej perspektywie i zdajemy sobie sprawę z konieczności czerpania także z innych obszarów - marketing, PR, sprzedaż.. podejście bardzo mi bliskie, także tym bardziej czekam.

Poza wystąpieniami, oczywiście mamy także część warsztatową i tutaj w mojej ocenie szczególnie trudno będzie zdecydować się którą opcję wybrać :)
  • Technologie w rekrutacji - Rafał Glogier-Osiński & Szymon Motławski
  • Walka o talenty – dr Anna Bugalska
  • Jak budować zaangażowanie pracowników? – Marta Nadolińska
Najbliższe są mi zagadnienia dotyczące technologii w rekrutacji i budowania zaangażowania pracowników, a opisy warsztatów mocno zachęcają do dalszego zgłębiania wiedzy w tym zakresie. Także mam nadzieję, że poza wyborem jednego warsztatu, będzie możliwość wymiany inspiracji z osobami, które wybiorą się na inne ścieżki tematyczne...

Podsumowując, HR FACTOR po raz kolejny zapewnia nam solidną dawkę dobrych tematów, ciekawych warsztatów i inspirujących prowadzących. Wszystko to 18 marca w Warszawie, a tu możecie podejrzeć szczegóły: http://www.hrfactor.pl/
Marzy mi się dzień, w którym HR FACTOR zawita do Trójmiasta... :)


1 komentarz:

  1. Zapowiada się świetnie, dzięki za informację! Wygląda na to, że wreszcie konferencja, na której każde wystąpienie będzie oczekiwane, a co do warsztatów, to trudny wybór na co iść...choć ja chyba wybrałabym technologie w rekrutacji jako uzupełnienie wystąpienia Uli Płosarek.

    OdpowiedzUsuń