1. Jeden z moich stałych employer brandingowych faworytów - Implix i Jego świąteczne spotkanie dla pracowników. To, że był to Hilton, to miły dodatek, ale najważniejsza jest atmosfera, upominki, rogi reniferów i świąteczny sweterek - zresztą sami zobaczcie zdjęcia z tego spotkania.
Implix jak zwykle dzieli się swoimi inicjatywami ze światem powodując, że działania EB są bardzo trafione, a Implix jest miejscem, o którym często kandydaci wspominają jako o trójmiejskim pracodawcy, o którym warto pomyśleć.
2. Grupa Progres - pierwszy raz podoba mi się świąteczna inicjatywa podejmowana przez agencję pracy. Inicjatywa kierowana w zasadzie przez pracowników i publikowana przez nich samych na profilu firmy na FB - niby nic wyszukanego, nic odgórnego, a moim zdaniem bardzo ciekawie zorganizowana akcja pokazująca, że jesteśmy, razem spędzamy czas i chętnie się tym dzielimy. Widać integrację, kreatywność i dobrą zabawę :) Możecie podejrzeć kilka zdjęć na FB
A tu specjalnie dla Was Renifer Ryszard :)
3. Inicjatywy firmowe bywają także nietrafione i tu w kontraście do poprzednich przykładów - Drutex i jego filmik Drutex świetny jest, a także facebookowa galeria zdjęć z Wigilii pełnej marzeń.
Są tacy, którzy uważają, że to celowe działania, aby zwrócić uwagę na markę, ale w mojej ocenie to po prostu bardzo nietrafione i mało profesjonalne działanie, które być może Drutex będzie próbował wykorzystać na swoją korzyść - teoretycznie powinien, ale nie wiem, czy podoła... Całość może byłaby ciekawa, ale powinna zostać w gronie pracowników i nie wyglądać na światło dzienne.
4. Wiele ciekawych historii i przedświątecznych inicjatyw możecie odnaleźć także w nowym numerze Magazynu Employer Branding, także zachęcam, aby również tam zajrzeć i poczytać m.in. o tym, co się dzieje przed świętami np. w Mondelez Polska...
5. Działania EB przed Świętami wykorzystał w cudowny sposób WestJet - ponad 34 mln odsłon na YouTube, wzruszenie i genialne działania nie tylko pod kątem wizerunku pracodawcy, ale wizerunku marki ogółem. Jeśli jeszcze nie widzieliście, koniecznie podejrzyjcie.
6. A pisząc o działaniach przedświątecznych nie wyobrażam sobie nie wspomnieć o Goldenline,
który całościowo ostatnio mocno pozytywnie zaskakuje wzierunkowo. Tym razem były to działania dedykowane dla osób współpracujących z GL i poza standardową kartką, która i tak sama w sobie była już wyjątkowa, gdyż zawierała personalizowane życzenia dla konkretnej osoby była książka i DVD z cudownym i mądrym filmem - coś więcej niż standardowa kartka i do tego piękne podziękowanie za wspólnie przepracowany czas w danym roku. Pokazuje to, że warto wyjść poza standardowe ramy i zadziałać coś więcej, a na pewno nie przejdzie się obok takiego rozwiązania obojętnie.
Podobnie co roku działa Grupa Pracuj, która zawsze na Święta przygotowuje niestandardowe upominki i dodatkowo jeśli jest to możliwe, osobiście je dostarcza. Wygląda na to, że czas zwykłych kartek przemija... zaczyna liczyć się inicjatywa i indywidualne podejście do klienta, czy współpracownika.
A co liczy się dla pracowników - też jak najbardziej indywidualne podejście, zaangażowanie i trafienie z inicjatywą w potrzeby pracowników. Czasem nie potrzeba nawet dużego budżetu, wystarczy pomysł i chęć zrobienia czegoś nietuzinkowego.
Przykładów na podobne działania firm jest wiele, wybrałam te, które w ostatnim czasie najbardziej zapadły mi w pamięć. Jeśli macie swoje inne typy, podzielcie się nimi...
I tak sobie myślę, że kolejnym razem zbiorę i opiszę swoje HRowe przedświąteczne działania, może z nich też zebrałby się ciekawy materiał :) A oto zajawka - ja i moja elfia czapka :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz