środa, 7 maja 2014

O Zaawansowanej Wyszukiwarce Goldenline słów kilka



W ramach pomysłu testowania narzędzi, działań i rozwiązań wspierających pracę HRowca przyjrzałam się ostatnio Zaawansowanej Wyszukiwarce Goldenline i oto historia, która się z tym wiąże… 

Podczas jednej z rekrutacji niełatwych, w których standardowe ogłoszenie nie spełniało w wystarczającym stopniu moich oczekiwań, postanowiłam sięgnąć po narzędzie innego kalibru, które pozwoli mi na samodzielne poszukiwania kandydatów. Pewnie dla wielu z Was nie jest to nowe, ani odkrywcze, ale ja dotąd nie miałam okazji i potrzeby korzystania z zaawansowanej wyszukiwarki Goldenline. Za dawnych czasów (kilka lat temu :)) przeszukiwałam GL pod kątem poszukiwania odpowiednich kandydatów, ale wtedy można było bez ograniczeń przeszukiwać bazę GL na własną rękę. Później pojawiła się płatna opcja wyszukiwarki i zastanawiałam się dlaczego mam płacić za coś, co wcześniej było za darmo. Postanowiłam więc, że trzeba to sprawdzić i przetestować przy okazji tej kłopotliwej rekrutacji.

Ku mojemu zaskoczeniu, nie jest tak, że płaci się teraz za coś, co wcześniej było za darmo. Okazało się, że zaawansowana wyszukiwarka jest czymś więcej i nie chodzi tu o to, aby po zapłaceniu otrzymać dostęp do pełnej bazy użytkowników. Co więc znajdziemy pod nazwą ‘Zaawansowana Wyszukiwarka’? Otóż po pierwsze możliwość wyszukiwania interesujących nas kandydatów po różnych kryteriach daleko wykraczających poza wpisanie w pasku ‘szukaj’ stanowiska pracy i miasta. Ale to nie byłoby pewnie jeszcze niczym szczególnym:)  Dla mnie szczególnie przydatna jest możliwość tworzenia projektów rekrutacyjnych – działają one na  zasadzie folderów, które grupują nam działania w ramach poszczególnych projektów rekrutacyjnych, które prowadzimy. Jest to także zmiana na lepsze, która dokonała się po metamorfozie Wyszukiwarki Kandydatów. Mamy teraz wszystkie działania w jednym miejscu, możemy dodawać znalezionych kandydatów do danych procesów, w krótkim czasie odszukać kandydatów, których już dopisaliśmy do rekrutacji, a także przejrzeć korespondencję z nimi, czy notatki, które tworzymy. W sytuacji, w której prowadzimy dłuższą konwersację za danym kandydatem, wszystko zbiera się nam w jednym miejscu, nie musimy przeszukiwać poczty w poszukiwaniu wątków. Przy prowadzeniu kilku procesów rekrutacyjnych lub w sytuacji, w której po czasie wracamy do rekrutacji, Projekty Rekrutacyjne pozwalają nam szybko i efektywnie korzystać z bazy kandydatów, którą posiadamy.

Goldenline daje nam także możliwość publikowania darmowych ogłoszeń, na które kandydaci aplikują trafiając do naszych projektów, my z kolei mamy możliwość oznaczania ich gwiazdkami wyróżniając tych, którzy są dla nas wartościowi w ramach danego projektu, możemy także tworzyć notatki, w których zawrzemy to, co jest istotne i co pozwoli nam szybko odświeżyć wiedzę o kandydacie kiedy powrócimy do niego po kilku dniach od wstępnej selekcji aplikacji.
 
Całość działań i możliwości jest w mojej ocenie dużym ułatwieniem przy prowadzeniu działań w ramach direct search, kiedy przewidujemy, że standardowe działania rekrutacyjne nie będą wystarczające. Poza tym świetnie sprawdza się w sytuacjach kiedy w krótkim czasie mam potrzebę znalezienia kandydatów na dane stanowisko lub kiedy dokonuję analizy rynku pod kątem określonej branży czy stanowiska. 

O wyszukiwarce możecie doczytać także u źródła: http://www.goldenline.pl/wyszukiwarka/o-wyszukiwarce/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz