poniedziałek, 16 września 2013

Jesteś zwycięzcą, czyli jak nie motywować

Jako, że internet żyje dziś filmikiem Jesteś Zwycięzcą - nie sposób o nie nie wspomnieć w kilku aspektach: jak nie motywować ludzi, dlaczego nie brać się za coś na czym się nie znamy i gdzie szukać prawdziwych inspiracji i motywacji.
Na starcie filmik, dla tych, którzy jeszcze go nie widzieli...


A teraz kiedy już wszyscy go obejrzeliśmy, możemy wyciągnąć conajmniej kilka refleksji:
1. Jak łatwo zostać gwiazdą internetu robiąc coś do czego się kompletnie nie nadajemy (tylko czy o taką sławę nam chodzi?)
2. Motywowanie innych w sytuacji, w której się nie mamy do tego odpowiednich kompetencji przynosi odwrotny skutek, który ciężko będzie odwrócić - dlatego też nie warto podejmować się takich działań jeśli się na nich nie znamy i nie potrafimy zrobić tego dobrze
3. Naśladowanie bez refleksji nie ma kompletnie sensu i jest raczej farsą - tu możecie zobaczyć filmik, który najprawdopodobniej był inspiracją:

4. Motywujmy się tym, co faktycznie motywuje i szukajmy inspiracji w jakości - i tutaj tych, którzy jakimś cudem nie trafili jeszcze na TEDa, zapraszam do rozpoczęcia przygody z osobą, która potrafi inspirować - Simon Sinek i Jego 'People don't buy what you do, they buy why you do it' - uwielbiam to wystąpienie, oglądałam je wielokrotnie i wracam do niego zawsze kiedy tylko potrzebuję inspiracji...ale o tym jeszcze napiszę:)

2 komentarze:

  1. Patrząc na cały ten szum i narodowe nabijanie się z tegoż zwycięzcy - mam wrażenie, że to może po prostu była jakaś forma marketingu i doskonale zaplanowana kampania. W końcu każdy marketer marzyłby o takim zasięgu i zainteresowaniu ludzi.Czas pokaże;). Dzięki za wspomnienie o TED, dawno tam nie zaglądałam:)

    OdpowiedzUsuń